עשרת ספרי הבישול הטובים ביותר שיצאו בישראל

אוח, כמה שאני אוהב ספרי בישול…

במשך השנים צברתי מאות של ספרי בישול בעברית, באנגלית ובשפות נוספות.

בעשור או בשני העשורים האחרונים השתנה תפקידם של ספרי הבישול. פעם התפקיד שלהם היה לספק לנו מתכונים וידע שלא היה זמין בצורה אחרת אבל כיום בעידן האינטרנט זה נעשה פשוט מאוד למצוא מתכונים וידע ולכן תפקידו של ספר הבישול הוא יותר להוות השראה למי שרוצה לבשל. פועל יוצא מכך הוא שתמונות יפות וסיפורים הם חלק נכבד ממה שספר בישול טוב אמור לספק.

אני אוהב מאוד ספרי בישול שיוצאים לאור בעברית ובישראל. אלו ספרים שמודעים לחומרי הגלם שיש לנו בארץ, לטעמים שאהובים עלינו ולבישול המקומי. בדרך כלל ספרי בישול שיוצאים בישראל מתאימים לנו הרבה יותר מספרי בישול שיוצאים במקומות אחרים בעולם.

אז בלי יותר מדי הקדמות הנה היא רשימת עשרת ספרי הבישול הטובים ביותר שיצאו בישראל לדעתי – מקווה שגם אתם תאהבו אותם: הרשימה ערוכה בסדר אקראי ולא לפי דירוג כלשהו.

  1. GRECO מטבח יווני / צביקי עשת: ספר בישול יווני מעורר השראה, מעורר רצון לקום ולהיכנס למטבח. טעמים שהם כל כך מוכרים לנו, תמונות יפהפיות והזדמנות להכין את המנות ממסעדות גרקו.

2. ספר על אוכל / הדיי עפאים: כותב הספר הדיי עפאים הקים רשת של מעדניות ובתי קפה אשר משווקים את מוצרי המחלבה והמשק החקלאי שלו בערבה. שני הספרים שכתב (שזה הוא אחד מהם) מעוררים השראה. מתכונים לא שיגרתים, תמונות יפות וסיפורים מקסימים עושים את הספר הזה למשהו שכייף לבשל איתו וכייף גם סתם כך לקרוא את הסיפורים השזורים בו.

3. המתוקים / רביבה וסיליה: ספר קונדיטוריה מבוסס על הפטיסרי הצרפתי עם מתכונים מדויקים להפליא אך לא ממש פשוטים ברובם. ספר שהוא חובה לכל חובב אפייה. כייף לשחזר את מוצרי המאפה והעוגות של בית הקפה רביבה וסיליה בעזרת ספר זה. (אפשר לראות לפי מצב העטיפה של הספר הזה עד כמה אני נעזר בו!)

4. מאנטה ריי אופטימיות ללא תקנה /עפרה ואבי גנור: ספר שלם שהוא השראה לחיים אופטימיים מלווה בתמונות מצוינות ואיורים מקסימים מאיזור חוף הים של מסעדת מאנטה ריי. כל כך יפה וכל כך מרומם רוח!

6. CAFE ITALIA ספר המתכונים שלנו / יורם וארי ירזין: ספר מתכונים של המסעדה המיתולוגית קפה איטליה. המתכונים מדויקים ולא מנסים להיות קצרים או קלים – פשוט מתכונים שיתנו את התוצאה הטובה ביותר כפי שהם מבוצעים במסעדה או קרוב לכפי שהם מבוצעים במסעדה.

6. עין כרם לטייל ולבשל / פנינה עין מור, עתליה עין מור ומיכל פתאל: ספר שהוא שיר הלל לעין כרם ולאוכל שבו בפרשנות אישית משהו. פנינה היא מדריכת טיולים וביתה עתליה שפית במקצועה כתבו ספר עטור פרסים יחד עם מיכל פתאל על האיזור והמטבח.

7. לחם בבית / אורי שפט: ספר אפייה מטורף. ספר אפייה בפורמט קטן יחסית – לא גדול כמו ספרי בישול הנהוגים בארצנו אך הוא מדויק מאוד והמתכונים בו פשוט מוצלחים ביותר. כל מתכון שניסיתי (וניסיתי הרבה!) ממש ממש מוצלח.

8. ספר של בשר / אוהד קיויתי וגילי בן שחר: ספר של האנשים שעשו ועושים את ארועי קרנבל של בשר. ספר כתוב בצורה קולחת, תמונות מהממות, מתכונים שכל קרניבור (וגם כאלו שלא ממש) ירצה לרוץ למטבח להכין ולאכול.

9. בלדי / דוחול ספדי ומיכל וקסמן: ספר הבישול הערבי הטוב והמקיף ביותר שנכתב בארץ. המתכונים מדויקים ומוסברים נפלא, צילומים יפים, מסודר לפי עונות השנה. ספר שהוא חגיגה לכל אוהבי הבישול הערבי.

10.אורנה ואלה ספר המתכונים / אורנה אגמון, אלה שיין ועינב ברמן: ספר מתכונים של המסעדה המיתולוגית אורנה ואלה (שכבר לא קיימת). המתכונים מדויקים מאוד, מוסברים באריכות וטעימים. אחד מספרי הבישול השימושיים ביותר במטבח שלי.

זהו, אלו הם עשרת הספרים הכי טובים שיצאו בישראל. כמובן שיש עוד ספרים רבים וטובים שיצאו כאן אבל לטעמי אלו הם הטובים והבולטים ביותר.

שיהיה לכן/ם בישול שמח עם הספרים האלו וספרים אחרים!

אם אהבתם אשמח לדעת (גם אם לא).

אם אתם מוצאים שהפוסט הזה מעניין לכם אשמח אם תרשמו לעידכונים במייל. עושים את זה פה למטה או בצד, מקבלים מייל לכתובת הדואר שרשמתם ומאשרים אותו. זה יבטיח שתקבלו מתכונים ופוסטים חדשים שלי היישר אליכם!

בתיאבון!

4 תגובות בנושא “עשרת ספרי הבישול הטובים ביותר שיצאו בישראל

  1. סקירה מצוינת של ספרי בישול שראו אור בשנים האחרונות, את חלקם אני מכירה והם אכן טובים מאוד. תודה!

השאר תגובה