עשרה אביזרים למטבח שישדרגו לכם את חווית הבישול והאפייה

אנשים מבקשים ממני שאמליץ להם על כלי מטבח כאלו ואחרים.

אחרי כל כך הרבה שנים של התעסקות בבישול ואפייה אני תמיד בדעה שלקנות כלי מטבח איכותיים זו חובה. לא רוצה למצוא את עצמי קונה שוב ושוב את אותו פריט שנשבר או נשחק. חבל על הכסף, חבל על הזמן וכמובן חבל על העצבים.

אבל לא תמיד איכותי זה יקר – אביא כאן מספר דוגמאות בהמשך.

אז הנה ללא דיבורים מיותרים עשרת אביזרי המטבח שישדרגו לכם את חווית הבישול והאפייה:

  1. מחבת ברזל כבדה: פריט שהוא חובה לכל מי שרוצה לצרוב בשר ממש כמו מקצוען. המחבת אוגרת הרבה חום ואז כאשר מניחים עליה את הבשר הוא מקבל צריבה יפה. מחבת ברזל דורשת מעט טיפול ואחזקה. קודם כל צריך להלהיט אותה עם שמן לפי הוראות היצרן בכדי שתקבל ציפוי שחור שימנע הידבקות של אוכל אליה. לאחר מכן יש לדאוג שהמחבת לא תגיע למדיח אלא רק שטיפה ידנית אבל אם התגברתם על שני המכשולים האלו זהו ממש פריט חובה לחובבי סטייקים. מחבת ברזל כזו אפשר להשיג בחנויות בישול מתמחות.
מחבת ברזל יצוק לסטייקים כמו במסעדה…
  1. מכתש ועלי: נראה שלא הרבה אנשים מבינים למה כדאי להם לרכוש מכתש ועלי וגם אלו שכן מבינים ורכשו לא תמיד משתמשים בו. למען האמת אני יכול להבין שקשה לשטוף כלי כל כך כבד לאחר השימוש אבל הטעמים שמתקבלים מכתישת תבלינים במכתש ועלי הם הרבה יותר חזקים ומדוייקים מתבלינים טחונים קנויים. אני ממש ממליץ. מכתש ועלי קונים בחנויות כלי בית. הנה כאן מתכון לחזה עוף בתערבת תבלינים שנעשתה במכתש ועלי.
מכתש ועלי זה מאסט לדעתי…
  1. כותש תפוחי אדמה או פוטטו רייסר: אחד הכלים השימושיים אצלי במטבח. נראה כמו כותש שום גדול והוא נועד לכתוש תפוחי אדמה וירקות אחרים. מתאים להכנת פירה, להכנת ניוקי ועוד דברים אחרים שדורשים מחית חלקה. לוקח ממש דקות מעטות לכתוש כמות תפוחי אדמה גדולה. כותש תפוחי אדמה כזה אפשר להשיג בחנויות לכלי בית. שווה!
כותש תפוחי אדמה או "פוטטו רייסר"…
  1. כותש שום גדול: כותש שום שיכול להכיל 3-4 שיני שום לפחות הוא פריט חובה למי שרוצה להכין אוכל עם הרבה שום. תארו לעצמכם מתכון עם 10 שיני שום ואתם צריכים לכתוש את השיניים אחת-אחת בכותש שום קטן…זה קצת מייגע. כותש שום כזה כמו בתמונה יכול לכתוש כ-3-4 שיני שום בבת אחת וזה ממש מייעל את העבודה. לצערי אינני יודע היכן אפשר להשיג כותש כזה בארץ אבל באירופה זה משהו ממש נפוץ…בנסיעה הבאה…
כותש שום גדול…
וככה הוא פתוח…
  1. קולפן תפוחי אדמה מתכתי רחב: הקולפן הזה נקרא "קולפן כרוב" אבל הוא בהחלט משמש אותי לקילוף תפוחי אדמה וגם ירקות ופירות אחרים. הקולפן הזה ממש נוח לעבודה, הקילוף איתו מהיר מאוד (רק להזהר על האצבעות) ואפשר לקבוע על ידי כמות הלחץ המופעל מה עובי הקליפה שתרצו להוריד – יותר לחץ משמעו קליפה יותר עבה להוריד. זה מאוד שימושי לבטטות עם כל מיני בליטות לדוגמה. קולפן כזה אפשר להשיג בחנויות לכלי בית ולעיתים בחנויות של כלים חד פעמיים.
קולפן תפוחי אדמה רחב או כשמו "קולפן כרוב"…
  1. בקבוקי לחיצה או "סקוויזרים": בקבוקים ממש שימושיים במטבח שלי. אני שם בהם שמן זית לבישול, שמן זית לסלטים (זן סורי אהוב עלי למטרה זו) וגם שמנים מתובלים שאני מכין מדי פעם. את בקבוקי הלחיצה אני מניח על שיש המטבח ממש ליד הכיריים ואז השימוש בהם מהיר וקל. בקבוקי לחיצה כאלו אפשר להשיג בחנויות כלי בית ובחנויות כלים חד פעמיים.
בקבוקי לחיצה – "סקוויזרים"…
  1. קעריות נירוסטה: אחד הכלים השימושיים ביותר אצלי במטבח. יש לי ממש הרבה קעריות כאלו בגדלים שונים. הן קלות מבחינת משקל, קלות לניקוי, מתיישבות אחת בתוך השניה, חוסכות מקום וממש נוחות לעבודה לכל משימה במטבח. קערות כאלו אפשר להשיג בחנויות לכלי בית.
אחת ליד השניה…
ואחת בתוך השניה…ממש חוסכות מקום…
  1. קלף מתכת וקלף פלסטיק: כלים שימושיים לכאלו שאוהבים לאפות אבל לא רק לאפות. קלף מתכת נוח לחיתוך בצקים ולהסרת שאריות בצק ממשטח העבודה. קלף הפלסטיק נוח למריחת שכבה אחידה של קרם או כל דבר אחד. את הקלפים אפשר להשיג בחנויות קונדיטוריה מתמחות ובחנויות לכלי בית.
קלפי מתכת…
וקלפי פלסטיק…
  1. מדחומים לבישול: מדחום לבישול זה כלי חובה למי שמתעסק באפייה אבל גם לטיגון ודברים אחרים זהו כלי חשוב. בעבר מדחום כזה היה כלי יקר ושביר. היום אפשר להזמין מדחומים כמו בתמונה באינטרנט בכמה שקלים. זה ממש כמה שקלים, זו לא טעות. אני מזמין בכל פעם כמה כי מה לעשות, סוג זה של מדחומים מתקלקל בסופו של דבר.
מדחומים קונים באינטרנט…
  1. מברשות: אני קונה מברשות בחנויות של כלי מטבח למסעדות כמו מיסטרל. אני מתנצל אבל אני לא סובל את כל מברשות הסיליקון למיניהן. מברשות אלו נוחות ביותר, זולות ביותר, הן כמעט ולא משאירות שערות (ובכל זאת יש להזהר) ומחזיקות שנים. ניקוי של מברשות כאלו אני עושה על ידי כך שאני עושה להן ממש חפיפה וקירצוף עם סבון הכלים, לאחר מכן מנער היטב לתוך הכיור ומניח לייבוש. אל תתפתו למברשות המפונפנות – זה הדבר האמיתי!
מברשות רגילות…לא סיליקון ולא מפונפנות…פשוט מברשות רגילות…

מקווה שהבאתי לכם רעיונות לשידרוג כלי הבישול במטבח הפרטי שלכם.

שיהיה לכן/ם בישול שמח, רגוע ומאורגן…!

אם אהבתם אשמח לדעת (גם אם לא).

אם אתם מוצאים שהפוסט הזה מעניין לכם אשמח אם תרשמו לעידכונים במייל. עושים את זה פה למטה או בצד, מקבלים מייל לכתובת הדואר שרשמתם ומאשרים אותו. זה יבטיח שתקבלו מתכונים ופוסטיםפ חדשים שלי היישר אליכם!

בתיאבון!

4 תגובות בנושא “עשרה אביזרים למטבח שישדרגו לכם את חווית הבישול והאפייה

  1. אין עליך במתכונים ועצות…. תודה
    מבקשת אם אפשר את שמות החברה שכתובה על קולפן הכרוב שלך וכותש השום השוס הענננק הזה.
    אולי אפשרי להזמין אותם באינטרנט…

השאר תגובה